სოციალური პროექტის „მე აქ ვარ!“ გეგმა
სოციალური
პროექტის ხელმძღვანელი
|
|
სახელი და გვარი
|
მარინე ლობჯანიძე
|
თანამდებობა
|
დაწყებითი კლასის პედაგოგი
|
რაიონი
|
ისანი-სამგორის
|
სკოლა
|
სსიპ თბილისის N 180 საჯარო სკოლა
|
ქალაქი
|
თბილისი
|
თემის მონახაზი
|
|
თემის დასახელება
|
|
“მე აქ ვარ!“ – აუტიზმის შესახებ ცნობადობის დონის
ამაღლება
|
|
დონე/კლასი
|
|
დაწყებითი
მე-4 თ. კლასი
|
|
განხორციელების დროის ჩარჩო
|
|
2 კვირა
17. 10 2019წ -
31. 10. 2019წ
|
|
აზროვნების ზედა დონის უნარები
|
|
დაგეგმვა, ორგანიზება, კვლევა, თანამშრომლობა,
კრიტიკული და შემოქმედებითი აზროვნება.
|
|
პრობლემა/პროექტის აქტუალურობა
|
|
საზოგადოებაში ძალიან დაბალია აუტიზმის შესახებ
ცნობიერების
დონე.
აუტიზმის ამერიკისდაავადებათა კონტროლის და პრევენციის ცენტრის მონაცემებით კი, ყოველ 88 ბავშვშიერთი აუტისტია. ეს არის
დაავადება, რომელიც ყოველ წელს პროგრესირებს (გასულისაუკუნის 60-იან წლებთან შედარებით შემთხვევები 4-5-ჯერ არის გაზრდილი). აუტიზმი გვხვდება მსოფლიო მოსახლეობის ყველა რასისა და სოციალური მდგომარეობის ადამიანთაშორის. ბიჭები უფრო
ხშირად ავადდებიან, ვიდრე გოგონები. აუტიზმით დაავადებულთა რიცხვის ზრდა
ეკოლოგიურ დაბინძურებასთან პირდაპირკავშირშია. ამიტომ სჭიროა
საზოგადოების ცნობიერების დონის ამაღლება ამ დაავადების მიმართ.
.
|
|
პროექტის მიზნები/ შედეგები
|
|
§ მოსწავლეების მიერ აუტიზმის შესახებ მოძიებული
მასალის დამუშავება ტექნოლოგიების გამოყენებით
§ მოსწავლეების მიერ დამუშავებული ინფორმაციის
საფუძველზე პროდუქტების შექმნა ( ბუკლეტების დამზადება, კედლის გაზეთი,
პრეზენტაცია) და საზოგადოებისთვის გაზიარება.
§ პროექტის განხორციელების შემდეგ ამაღლდება ცნობიერების
დონე აუტიზმის შესახებ როგორც მოსწავლეებში, ასევე საზოგადოებაში.
|
|
პროექტის
მდგრადობა
პროექტი მდგრადია, ვინაიდან იგი არსებობას
გააგრძელებს დამთავრების შემდეგაც. აუტიზმი არის პრობლემა, რომლის შესახებაც
მუდმივად უნდა ხდებოდეს საზოგადოების ინფორმირებულობა. საზოგადოება უნდა მეჩვიოს
ასეთ ადამიანებთან ურთიერთობას, არ უნდა გაკიცხოს ისინი მეტად თავისებური ქცევის
გამო. მშობლებმა არ უნდა მოითხოვონ, რომ აუტისტმა ბავშვებმა ცალკე უნდა
ისწავლონ, პირიქით, სსსმ მოსწავლე ხომ თანაკლასელებისაგან სწავლობს მოქცევის წესებსა და ურთიერთობას. თავის მხრივ კი,რიგითი მოსწავლეც სწავლობს მისგან ოდნავ განსხვავებულთან ურთიერთობას, ხდება მეტად მზრუნველი და ტოლერანტული. ამიტომ პროექტის ფარგლებში, მოხდება რჩევების
მიცემა კლასის დამრიგებლებისთვის ამ თემაზე კლასის საათის ჩატარების, შესაბამისი
ფილმების ჩვენება/განხილვის მოწყობის თაობაზე. ვფიქრობ, ამით ხელი შეეწყობა ინფორმირებული,
სრულფასოვანი მოქალაქეებისა და სამოქალაქო საზოგადოების ჩამოყალიბებას.ცნობილი
ადამიანები, რომლებიც აუტიზმის
სინდრომით არიან დაავადებული
|
|
თემის შინაარსი
სოციალური
პროექტის განხორციელების პროცესში ვიყენებ ელექტრონულ ფოსტასgmail.com სკოლის გარეთ ურთიერთობისთვის, რათა
მოსწავლეებს გავუგზავნო ინტერნეტით მოძიებული მასალები, პრეზენტაციის, ბუკლეტისა
და კედლის გაზეთის მოსამზადებლად. ასევე მათგან უკუკავშირის მისაღებად.
პირველი ეტაპი: მოსწავლეებთან ერთად განვიხილავთ ინტერნეტით
მოძიებულ მასალებს და ვგეგმავთ გამოკითხვას მასწავლებლებსა და მოსახლეობაში
აუტიზმის შესახებ ინფორმირებულობის დონის დასადგენად
მეორე
ეტაპი: ხდება
მოსწავლეთა დაყოფა ჯგუფებად: I ჯგუფი
ამზადებს კედლის გაზეთს, 2 ჯგუფი – საინფორმაციო ბუკლეტს, 3 ჯგუფი ამზადებს პრეზენტაციას Microsoft
PoverPoint პროგრამის დახმარებით
მესამე
ეტაპი: მოსწავლეები
ახდენენ გამოკითხვას, მოძიებული მასალისა და ჩემი დახმარებით ამზადებენ პროექტის
პრეზენტაციას.
მეოთხე
ეტაპი: მოეწყობა
პრეზენტაცია სკოლაში - დაწყებითი კლასის მოსწავლეებიის მონაწილეობით სკოლის
ეზოში მოეწყობა ასფალტზე ხატვა პროექტის თემასთან დაკავშირებით.
|
|
პროექტის განხორციელების რისკები და შესაძლო
ხელისშემშლელი ფაქტორები
·
გამოკითხვის, ან
ასფალტზე ხატვის დაგეგმილ დღეს წვიმიანი ამინდი
·
უარი
გამოკითხვის ჩატარების დროს
·
ტექნიკური
პრობლემები (ინტერნეტკავშირის გათიშვა ან არარსებობა, ელენერგიის გათიშვა და
ა.შ.
|
|
შინაარსობრივი სტანდარტები და ინდიკატორები
პრიორიტეტული გამჭოლი კომპეტენციები:
ა) წიგნიერება. თანამედროვე გაგებით, წიგნიერება არის ცვალებად კონტექსტში კითხვის, წერის, ინფორმაციის დამუშავების, იდეებისა და მოსაზრებების გამოთქმის, გადაწყვეტილების მიღებისა და პრობლემების მოგვარების უნარი იმ ცოდნის საფუძველზე, რომელსაც ადამიანი მთელი ცხოვრების განმავლობაში იძენს;
გ) ციფრული წიგნიერება (იგივეა, რაც კომპიუტერული წიგნიერება). თანამედროვემსოფლიოში საკომუნიკაციო და ციფრული ტექნოლოგიების განვითარებამ წიგნიერებისცნება კიდევ უფრო გააფართოვა. იგი ამჟამად მოიცავს ქსელური ძიების, ტექსტებისელექტრონული დამუშავებისა და ტექსტური შეტყობინების პროგრამების გამოყენებისუნარსაც, რასაც მთლიანობაში ციფრული წიგნიერება ეწოდება. ინფორმაციული დასაკომუნიკაციო ტექნოლოგიების გამოყენება ხელს უწყობს შემოქმედებითი და ინოვაციურიმიდგომების გამომუშავებას მოსწავლეებში;
ი) სოციალური და სამოქალაქო კომპეტენცია. სოციალური და სამოქალაქო კომპეტენციაგულისხმობს სამოქალაქო ცხოვრებაში ინტეგრირებისათვის აუცილებელი ისეთი უნარებისადა ღირებულებების ჩამოყალიბებას, როგორებიცაა: კონსტრუქციული თანამშრომლობა, პრობლემების მოგვარება, კრიტიკული და შემოქმედებითი აზროვნება, გადაწყვეტილებისმიღება, შემწყნარებლობა, სხვისი უფლებების პატივისცემა, დემოკრატიული პრინციპებისაღიარება და სხვა.
ისტ
რესურსების შექმნა
მოსწავლეს
შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული საშუალების შერჩევა და გამოყენება
ციფრული მასალის შექმნისას.
შედეგი თვალსაჩინოა,
თუ მოსწავლე:
●აუდიტორიის
მოთხოვნების და საკუთარი (ან ჯგუფის) მიზნების გათვალისწინებით, ამზადებს პრეზენტაციას/სლაიდებს
საკუთარი (ან ჯგუფის) მოსაზრებების წარმოსაჩენად ან მუშაობის შედეგის
სადემონსტრაციოდ;
●გაიაზრებს
განსხვავებას პრეზენტაციასა და სხვა სახის ვიზუალურ და საკითხავ მასალას შორის;
კვლევა
და კომუნიკაცია
ის ტექნ. VI. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა სახის ციფრული
საშუალებების შერჩევა და გამოყენება კომუნიკაციისათვის და თანამშრომლობისათვის
შედეგი თვალსაჩინოა,
თუ მოსწავლე:
● იყენებს საკომუნიკაციო საშუალებებს იდეების,
ინფორმაციის და ციფრული მასალის გასავრცელებლად და მონაწილეობს ერთობლივ
პროექტებში (მათ შორის ონლაინ პროექტებში) ციფრული მასალის შესაქმნელად
|
|
პროექტის კალენდარი
|
|
ინტერნეტით
მოძიებული მასალების განხილვა, გამოკითხვის დაგეგმვა
ჯგუფების
შექმნა და საქმიანობის განაწილება
მოძიებული
ინფორმაციის დახარისხება, შენახვა, დამუშავება ელექტრონულ ფორმატში; გაზეთის
მომზადება (ერთი კვირა)
თანამშრომლობა
სასკოლო პერიოდში და სკოლის გარეთ ინტერნეტსივრცეში (რეგულარულად)
გამოკითხვის
ჩატერება
ბუკლეტების
დარიგება
გაზეთის
გამოკვრა და პრეზენტაცია
ასფალტზე
ხატვა
|
|
სპეციალური საჭიროებები
● მივცემ მითითებებს მასალების მოძიების, ბუკლეტის,
გაზეთის, პრეზენტაციის მომზადების პერიოდში
●
მივაწვდი ბუკლეტის შაბლონებს
● სსსმ
მოსწავლეს დავავალებ მონაწილეობა მიიღოს ბუკლეტების დარიგებაში
|
შეფასების გეგმა
|
||||||||||||||||||
შეფასების დროის ჩარჩო
|
||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||
შეფასების/შეფასების ინსტრუმენტების მოკლე მონახაზი
|
||||||||||||||||||
პროექტი იწყება გამოკითხვით და გონებრივი იერიშით, რომლის
მიზანია მოსწავლეთა ინფორმირებულობის განსაზღვრა, მათი ინტერესის გაღვივება,
მუშაობის წინ მოტივაციის ამაღლება. პროექტის განმავლობაში მოსწავლეთა აზროვნების
ზედა დონის უნარ-ჩვევების ხელშეწყობის და მათ მიერ თემატიკის გაგების ხარისხის
მონიტორინგისათვის გამოკითხვაც გამოიყენება. პროექტის დასაწყისში
წარვადგენ ჯგუფური მუშაობის თვითშეფასებისა და
ურთიერთშეფასების რუბრიკას და პროექტზე მუშაობის შეფასების რუბრიკას,რათა
მოსწავლეებმა პროექტზე მუშაობის დაწყებამდე მიიღონ ინფორმაცია მათ მიმართ
პროექტის მოლოდინების შესახებ და შეძლონ მუშაობის განმავლობაში თავიანთი
პროგრესის კონტროლი. ასევე შეძლონ შეაფასონ თავიანთი წვლილი პროექტზე მუშაობის
განმავლობაში. დადებითი და უარყოფითი მხარეების გამოვლენა კი, დამეხმარება მე მომავალი
პროექტქბის დაგეგმვა/განხორციელებაში.
ჯგუფური და ერთობლივი მუშაობის უნარ-ჩვევების
შესაფასებლად გამოვიყენებ ერთობლივი დაკვირვების ფურცელს მაშინ, როცა
მოსწავლეები პროექტის პროდუქტებს ქმნიან. მუშაობის პროცესში მოსწავლეებს
შევხვდები ინდივიდუალურად და ჯგუფურად რათა მათ შეკითხვებს ვუპასუხო, შევაფასო
მათი პროგრესი და დავაკვალიანო ისინი. წავახალისებ მოსწავლეებს გაუზიარონ
უკუკავშირი ერთმანეთს პროექტის დასრულების შემდეგ. ბოლოს გამოვიყენებ პროექტის
შეფასების კითხვარს და პროექტზე მუშაობის შეფასების რუბრიკას, რომელსაც ექნება
განმავითარებელი ხასიათი.
(რუბრიკები იხილეთ შეფასების რუბრიკების გვერდზე)
|
||||||||||||||||||
საბაზისო უნარ-ჩვევები
|
||||||||||||||||||
ინტერნეტში
მუშაობის უნარ-ჩვევები
ტექნიკური
უნარ-ჩვევები (Microsoft Office Word, Microsoft Office PowerPoint)
ინტერნეტ
რესურსების მოძიების უნარები
|
რეფელქსია
პროექტი მიზნად ისახავდა აუტიზმის კუთხით მოსწავლეთა
ცნობიერების ამაღლებას. პრობლემა არსებობს, ბუნებრივია ადამიანებს სჭირდებათ საჭირო
ცოდნა სწორედ ამიტომ გადავწყვიტე 180-ე საჯარო
სკოლის მე-4კლასის მოსწავლეებმა და მე დაწყებითის მასწავლებელმა აღნიშნული პროექტის გაკეთება. დაიწერა
პროექტის გეგმა და მისი განხორცილება მიმდინარეობდა 2 კვირის განმავლობაში.მოსწავლეები
აქტიურად იყვნენ ჩართულები სხვადსახვა აქტივობებში. პროექტი განხორციელდა
შედეგი მიზნის მიხედვით:
§ მოსწავლეების გაეცნობიან აუტიზმის შესახებ
მოძიებული მასალას, დამუშავებენ ტექნოლოგიების გამოყენებით
§ მოსწავლეების მიერ დამუშავებული
ინფორმაციის საფუძველზე პროდუქტების შექმნა ( ბუკლეტების დამზადება, კედლის
გაზეთი, პრეზენტაცია) და საზოგადოებისთვის გაზიარება.
პროექტის
განხორციელების შემდეგ ამაღლდება ცნობიერების დონე აუტიზმის შესახებ როგორც
მოსწავლეებში, ასევე საზოგადოებაში.
პროექტი მიმდინარეობდა შედეგი გეეგმის მიხედვით:
პირველი ეტაპი: მოსწავლეებთან ერთად განვიხილეთ ინტერნეტით მოძიებულ მასალებს და ვგეგმეთ
გამოკითხვა მასწავლებლებსა და მოსახლეობაში აუტიზმის შესახებ ინფორმირებულობის
დონის დასადგენად
მეორე
ეტაპი: მოსწავლეები დავყავი ჯგუფებად: I ჯგუფმა
მოამზადა კედლის გაზეთი, 2 ჯგუფი – საინფორმაციო ბუკლეტს, 3 ჯგუფი ამზადებს პრეზენტაციას Microsoft PoverPoint პროგრამის
დახმარებით
მესამე
ეტაპი: მოსწავლეებმა
ჩაატარეს გამოკითხვა, მოძიებული მასალისა
და ჩემი დახმარებით მოამზადეს პრეზენტაციები.
მეოთხე
ეტაპი: მოევაწყეთ
პრეზენტაცია სკოლაში - დაწყებითი კლასის მოსწავლეებიის მონაწილეობით სკოლის ეზოში
მოეწყობა ასფალტზე ხატვა პროექტის თემასთან დაკავშირებით.
პროექტის განხორცილებაში დიდი წვლილი შეიტანა სკოლის
ადმინისტრაციამ და მე-4 კლასის მშობლებმა.მოსწავლეებში
დიდი ინტერესი გამოიწვია პროექტმა.
გვაქვს დაგეგმილი
გავეცნოთ სხვა დაავადებებს. როგორც ინფორმაციული ისე დახმარების კუთხით, ვინაიდან,
ინკლუზიური განათლება არის იდეა, რომლის მიხედვით ყველას აქვს განათლების მიღების უფლება
განურჩევლად ,შესაძლებლობებისა. ესაა მთავარი. მოსწავლეებმა გაიცნობიერეს ეს დებულება
და პროექტი ამით უფრო წარმატებული გახდა. ვაპირებთ მომავალში კვლავ გავაგრძელოთ აღნიშნულ
საკითხებზე მუშაობა.
No comments:
Post a Comment